Eerste neushoornkalfje geboren! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van wnffrans - WaarBenJij.nu Eerste neushoornkalfje geboren! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van wnffrans - WaarBenJij.nu

Eerste neushoornkalfje geboren!

Door: wnffrans

20 April 2011 | Nederland, Zeist

Fantastisch nieuws! Het eerste zwarte neushoornkalfje in 2011 is geboren! Dat gebeurde heel stiekem, enkele weken geleden al, in Phinda Game reserve, Kwazulu Natal. Dit is het eerste gebied waar ons zwarte neushoonproject dieren heeft uitgezet in 2006. Het dier is erg klein en wordt in de dichte bosjes door haar moeder verborgen gehouden, daarom is het pas zo laat ontdekt. We weten nog niet of het een stiertje of een koe is, maar daar komen we snel achter.
De zwarte neushoorns in Phinda en Munyawana (een gebied er direct naast, en recent met elkaar verbonden) doen het erg goed. Vorig jaar was zelfs extreem goed, met een aanwas van 11%! Dit jaar verwachten we wat minder kalfjes omdat neushoorns normaal gesproken om de twee jaar jongen krijgen.

Kortom,een prachtige nieuwe start. Het heeft veel geregend in Zuid-Afrika, het is erg groen en dus voldoende voedsel. We hopen daarom op een geboortegolf in mei en juni.

Wordt vervolgd dus!

Frans Schepers

• 20 April 2011 - 14:08

Marlou:

Gaaf nieuws Frans, direct uit het veld. Proficiat met het kleine kalfje!

• 29 April 2011 - 07:25

Marlou:

Hey Frans, keep on blogging, de NVD-campagne gaat nog even door in mei, dus als je nog mooie resultaten hebt? Als de geboortegolf in mei en juni komt zie ik uit naar jouw geboorteblogs ;-)